تبلیغات
بومبا - خیلی لاغرم، چه کنم؟

پیشنهاد عالی برای لاغرها

خیلی لاغرم، چه کنم؟

نویسنده :مدیر


کاهش رشد بدنی به دو صورت است:

1- کاهش مقدار قد نسبت به سن که به علت کمبود پتاسیم، سدیم، منیزیوم، روی، فسفر، پروتئین، اکسیژن، آب و انرژی است.

2- کاهش مقدار وزن به قد که به علت کمبود انرژی، کاهش عضلات و چربی بدن است.

اضافه کردن وزن برای فردی که کمبود وزن دارد بسیار مشکل است. بدن فرد دارای کمبود وزن ممکن است:

* دارای سوخت و ساز بیشتری باشد.

* دارای سلول های چربی کمتری باشد.

* و یا کمبود وزن، اصلا ربطی به تغذیه فرد نداشته باشد.

به طور کلی، رژیمی خوب است که متعادل و متنوع باشد و انرژی لازم برای بدن را تامین کند.

اگر انرژی در بدن زیاد باشد، بدن این انرژی اضافی را در سلول های چربی ذخیره می کند تا در مواقع ضروری شکسته و آزاد شود. این شکستن انرژی، همان متابولیسم است.

افزایش فعالیت بدنی، سرعت متابولیسم را زیاد می کند و بدن به سوخت که همان غذاست، نیاز پیدا می کند.

برعکس، کاهش فعالیت با کاهش متابولیسم همراه است و باعث می شود که انرژی در سلول های چربی ذخیره شود و فرد افزایش وزن و چاقی پیدا کند.
از آنجایی که استرس در برخی افراد موجب کاهش وزن و در برخی دیگر موجب افزایش وزن می شود، باید ورزش را نیز جزو برنامه خود قرار دهید تا از استرس رهایی یابید و وزن تان نیز متعادل گردد.


شمایی که قصد افزایش وزن دارید، 3 وعده غذای اصلی را به همراه 3 تا 4 میان وعده باید مصرف کنید.

میان وعده می تواند شامل میوه، آبمیوه، نان و پنیر، سبزی و گردو باشد.

توجه کنید که اگر میزان افزایش وزن شما در هفته 450 تا 900 گرم باشد، بسیار خوب است.

کالری چیست؟

انرژی ذخیره شده در غذاها را با واحد کالری محاسبه می کنند. کالری مقداری انرژی است که دمای 1گرم آب را 1 درجه سانتیگراد بالا ببرد.

غذاهای مختلف، کالری های مختلفی دارند، به همین خاطر کالری یک عدد شکلات با کالری یک عدد برگ کاهو برابر نیست.

متخصص یا کارشناس تغذیه برای دادن رژیم لاغری یا چاقی به یک فرد، باید جنس، سن، قد و وزن فرد را بداند تا بتواند کالری مورد نیاز او را محاسبه کند.
توجه کنید که رژیم های بسیار کم کالری نه تنها برای کاهش وزن مناسب نیستند، بلکه مضر نیز هستند.

کودکان و نوجوانان نباید از رژیم های کاهش وزن استفاده کنند، زیرا آن ها در دوران رشد هستند و با دریافت کم کالری، ممکن است دچار کوتاهی قد شوند.

در زیر مقدار کالری چند نمونه از غذاها آورده شده است:

1 قاشق چایخوری شکر: 16 کالری و 4 گرم کربوهیدرات.

10عدد بادام زمینی: 45 کالری، 5 گرم چربی و 8 گرم پروتئین.

1عدد سیب متوسط: 60 کالری و 15 گرم کربوهیدرات.

بیشتر میوه ها: 50 تا 100 کالری و 12 تا 21گرم کربوهیدرات.

آب، کالری ندارد، اما آب سرد برای جذب شدن، کالری زیادی می سوزانند، پس افرادی که می خواهند وزن شان را افزایش دهند، باید آب سرد را کمتر مصرف کنند و به جای آن از آب ولرم استفاده کنند.
کاهش وزن غیرعمدی چیست؟

اگر شخص بدون اجرای رژیم لاغری یا انجام ورزش های سنگین، کاهش وزن پیدا کند، به آن "کاهش وزن غیرعمدی" می گویند.

دلایل مختلفی برای کاهش وزن غیرعمدی وجود دارد، از قبیل:

* بیماری ایدز

* سرطان

* افسردگی

* اسهال در مدت زمان طولانی

* مصرف برخی داروها: مانند داروهای تیروئید

* اختلال در غذاخوردن: مانند آنورکسیا (بی اشتهایی عصبی) و بولیمیا (پُرخوری عصبی)

* پرکاری غده تیروئید

* عفونت

* کمبود اشتها

* سوء تغذیه

* زخم در دهان و یا نداشتن دندان

* سیگار کشیدن

اگر شما دارای کاهش وزن غیرعمدی هستید، قبل از رفتن به نزد پزشک یا متخصص تغذیه به سوالات زیر پاسخ دهید:

از چه زمانی متوجه کمبود وزن خود شدید؟

آیا کاهش وزن شما ناگهانی رخ داد؟

چند کیلو وزن کم کرده اید؟

آیا کم غذا می خورید؟

آیا از غذاهای مختلف استفاده می کنید؟

آیا زیاد ورزش می کنید؟

آیا بیمار شده اید؟

آیا مشکل دندانی یا دهانی دارید؟

آیا زیاد استرس دارید؟ زیاد عصبانی می شوید؟

آیا استفراغ می کنید؟

آیا احساس ضعف می کنید؟

آیا به طور غیر طبیعی گرسنه هستید، لرزش و تپش قلب دارید و زیاد عرق می کنید؟

آیا دید شما تغییر کرده است؟

سرمایی یا گرمایی می باشید؟

یبوست و یا اسهال دارید؟

آیا خیلی زیاد تشنه می شوید؟

آیا بیش از حد ادرار می کنید؟

ریزش مو دارید؟

چه داروهایی را مصرف می کنید؟

افسردگی شدید دارید؟

"سلامتی فرد در وزن متعادل اوست، نه در چاقی یا لاغری."

مریم سجادپور – کارشناس تغذیه

قرص چاق کننده


نوع مطلب : مقالات 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
What do you do when your Achilles tendon hurts?
شنبه 14 مرداد 1396 02:28 ق.ظ
Hi my family member! I want to say that this article is amazing, great written and come with almost all significant infos.
I would like to see extra posts like this .
Zac
سه شنبه 10 مرداد 1396 09:07 ب.ظ
Thanks for finally talking about >بومبا - خیلی لاغرم، چه کنم؟ <Liked it!
Catharine
سه شنبه 10 مرداد 1396 08:36 ب.ظ
Thank you for the good writeup. It in fact was
a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you!
By the way, how can we communicate?
Erma
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 09:16 ب.ظ
Woah! I'm really digging the template/theme of this blog.
It's simple, yet effective. A lot of times
it's very difficult to get that "perfect balance" between user friendliness and visual appeal.
I must say you have done a very good job with this.

Additionally, the blog loads super fast for me on Chrome.

Excellent Blog!
Damien
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 06:55 ق.ظ
This piece of writing is actually a good one
it helps new the web people, who are wishing for blogging.
https://katrinahyle.wordpress.com
سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 03:24 ب.ظ
First off I would like to say great blog!

I had a quick question in which I'd like to ask if you do not mind.
I was curious to know how you center yourself and clear your mind prior to writing.
I have had a difficult time clearing my thoughts in getting my ideas out there.

I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first 10
to 15 minutes are lost just trying to figure out how to begin. Any recommendations
or hints? Appreciate it!
BHW
پنجشنبه 24 فروردین 1396 04:33 ق.ظ
Hi there, I check your blog daily. Your humoristic style is witty, keep it up!
manicure
سه شنبه 15 فروردین 1396 08:25 ق.ظ
obviously like your web-site but you have to take a look at the spelling on quite a few
of your posts. Many of them are rife with spelling issues and I to find it very troublesome to
inform the reality however I'll certainly come back again.
manicure
جمعه 11 فروردین 1396 04:55 ق.ظ
I always emailed this blog post page to all my associates, because if like to read it
afterward my friends will too.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر